Perinteinen Mehtäkoera -näyttely

Eränkäynti nykypäivänä on muuta kuin särpimen hakua leivän päälle. Metsästys on muotoutunut harrastuksenomaiseksi luonnossa liikkumiseksi, akkujen lataamiseksi arjen ja kiireen keskellä.

Pohjois-Savon Kennelpiiri on jäsenjakautumaltaan yli 70 % metsästysseuroja tai metsästysharrastuspohjaisia yhdistyksiä. Kennelpiirin jäsenyhdistyksien jäsenmäärä koostuu yli 50 % metsästäjistä johon useasti, liki poikkeuksetta liittyy olennaisena osana koira ja koiraharrastus. Metsästys harrastuksena on muotoutunut harrastuksenomaiseksi luonnossa liikkumiseksi, akkujen lataamiseksi arjen ja kiireen keskellä.

Täällä Pohjois-Savossa kennelpiirin suurimmat rotujaostot löytyvät metsästyskoiraharrastajista. Jäsenmääriltään vahvat ja toiminnoiltaan aktiiviset rotujaostot, Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ja Pohjois-Savon Beagleyhdistys uskovat harrastuksen tulevaisuuteen, harrastajapohjaan ja savolaiseen innostukseen. Vahva usko harrastukseemme tuotti idean omasta metsästyskoirapohjaisesta näyttelystä, joka on merkittävä kenneltapahtuma maakunnallisesti ja tunnettu myös valtakunnallisesti. Vahva yhteistyö tuotti tulosta, näyttely toteutui ja kantaa nimeä ”MEHTÄKOERA”.

Kari Leppänen, näyttelytoimikunnan puheenjohtaja

Järjestelyistä vastaavat:

Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry
Pohjois-Savon Beagleyhdistys ry
________________________________________________________________

2018 tulokset

Julkaistu 20.05.2018

Näyttelyyn ilmoittautui 360 koiraa neljälle tuomarille. Suomenajokoiria ilmoitettiin peräti 56, joka on tänä vuonna jälleen ennätys. Toinen järjestäjä näyttelyssä on paikallinen beagleyhdistys, beagleja ilmoitettiin 50 Raimo M. Viljanmaalle, joka on myös heidän rodussaan ennätys, mm. heidän päänäyttelyssään oli 36 beaglea. Emme voi kuin kiittää nöyrästi ja syvään Teitä kaikkia, jotka olette löytäneet tämän ryhmänäyttelymme ja se on vuodesta toiseen teidän ohjelmassanne. KIITOS OIKEIN PALJON! Ensi vuonna toivottavasti tavataan taas 18.5., suomenajokoirat arvostelee Markku Mähönen. Markkua on pyydetty tulemaan jo useampana vuonna, mutta hän on ollut niin menevä mies, mutta viimein meitä tärppäsi.

Näyttelyn tulokset löytyvät TÄÄLTÄ

Tulokset
ROP Matukan Silmu (Rissanen Timo, Tuusniemi)
VSP Huolettoman Merida (Puustinen Juha & Puustinen Sanna, Haluna)