Puheenjohtajalta

Ajankohtaisia tiedotteita jäsenille:

Jäsenistötiedote 5.5.2020

Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry. tiedottaa jäseniään poikkeustilanteesta josta olette kuulleet ja lukeneet. Korona Covit-19-virus  jyllää maailmalla, eikä siitä ole vältytty meillä kotosuomessakaan, tämä vaikuttaa myös meidän koiraharrastukseemme hyvin negatiivisesti.

On jouduttu perumaan suuria tapahtumia koirarintamalla, jotka vaikuttavat yhdistyksemme toimintaan niin sosiaalisesti kuin myös taloudellisesti mm. keväälle suunniteltu Savon Erämessut jouduttiin siirtämään vuodelle 2021 Suomen hallituksen määräämien korona-rajoitteiden takia, samoin Punttisilimässä kevääksi suunniteltu Mehtäkoeranäyttely jouduttiin perumaan samoin rajoittein. Elokuulle ajoitettu Sawo Show-näyttely jouduttaan myös perumaan, koska rajoitteiden takia valmisteluaika kävi vähiin ja kun ei ollut varmuutta poistuuko rajoitteet vai ei, ei uskallettu ottaa riskiä esim. tuomareiden lentolippujen varaamisella, jos tilanne olisikin kieltänyt tapahtuman järjestämisen, olisi syntynyt järjestäjille paljon velkaa. Myös nuorille tarkoitettu nuorisokoiraleiri jouduttiin tältä kesältä perumaan.

Korona-virus on myös aiheuttanut Punttisilimän viikonloppuvuokrauksien peruuntumisia runsaasti tai varauksia on siirretty seuraavaan kesään.

Seuraava kriittinen tarkastelukohta ajoittuu 15.-16.8 viikonloppuun, jolloin olisi tarkoitus järjestää lauantaina Punttisilimässä Suomen Ajokoirajärjestön aiemmin peruuntunut vuosikokous sekä lisäksi SAJ:n jalostuspäivät ja illalla vielä kesätapahtuma. Lisäksi sunnuntaina olisi tarkoitus järjestää jalostustarkastus. Näistä tarkemmin seuraavassa Ajokoiramies-lehdessä. Nähtäväksi jää josko koronavirus ja maan hallitus sallivat näiden tapahtumien järjestämisen. Toivotaan parasta !

Korona-viruksesta johtuen 16.5. ajoitettu kevätsiivoustalkoot myös joudutaan perumaan, hoidamme pienemmällä porukalla siivousasiat kuntoon.

Kaikki edellä mainitut tapahtumien peruuntumiset tänä vuonna vaikuttavat yhdistyksen talouteen ennusteen mukaan arviolta noin -25000 € tappiota ja mikäli loppukesän viikonlopun juhlavaraukset peruuntuvat niin vieläkin enemmän. Yhdistyksellä on kiinteitä kustannuksia, jotka on maksettava, oli tilanne mikä tahansa mm. sähkölaskut, vakuutukset ym. jne.

Onneksi meillä on edellisten vuosien aikana saatu säästettyä jonkinmoinen ”pesämuna”, joten emme ensimmäisenä tarvitse lähteä hattu kourassa pankinjohtajan pakeille lainaa ruinaamaan. Toivon hartaasti, että koronavirus taittuu mahdollisimman pian ja päästään normaaliin toimintaan ainakin viimeistään kun koekausi alkaa.

Mikäli jatkossa on aihetta, tulemme informoimaan jäsenistöä yhdistyksen kotisivulla.

Hyvää kesää teille kaikille, ulkoillaan koiriemme kanssa.

Seppo Soininen, puheenjohtaja