Ajankohtaista vuonna 2018

Julkaistu 30.12.2017

16.2.2018
Yhdistyksen vuosikokous
pidettiin 15.2.2018 Punttisilimässä, paikalla oli 91 yhdistyksen jäsentä. Kokouksen äänimäärä oli 190 valtakirjat mukaan luettuna. Puheenjohtajaksi vuodelle 2018 valittiin jatkamaan yksimielisesti Seppo Soininen. Hallituksen erovuoroiset jäsenet jatkavat muutoksella, Lea Tuovinen ja varajäsen Pekka Ruuskanen olivat ilmoittaneet, etteivät jatka hallitustyössä. Lea Tuovisen tilalle valittiin Katja Rytkönen Pielavedeltä ja Pekka Ruuskasen tilalle Tommi Stedt Varpaisjärveltä. Hallitus päivittyy tänne.  SAJ:n hallituksen jäseneksi päätettiin esittää kaudelle 2018-2020 Viljo Pennanen ja hänen varajäsenekseen Risto Kuivalainen. Valinnat tehtiin yksimielisesti. Järjestäytymiskokouksessa Kari Leppänen valittiin varapuheenjohtajaksi, Matti Karppinen rahastonhoitajaksi, Lea Tuovinen jäsensihteeriksi ja Eija Airaksinen yhdistyksen sihteeriksi, ao. valinnat tehtiin yksimielisesti. Hallitus kiittää Lea Tuovista ja Pekka Ruuskasta hallitustyöstä.

Ansioituneiden koirakkojen ja henkilöiden muistaminen (kuva: Viljo Pennanen)

30.12.2017
Yhdistyksen vuosikokous
pidetään 15.2.2018 klo 19. alkaen Punttisilimässä, kahvit ja jäsenyyksien tarkastaminen alkaa klo 18.00. Tervetuloa sankoin joukoin vaikuttamaan yhdistyksemme asioihin!! Muistakaa ilmoittaa uudet valionne palkitsemista varten, odottelemme myös palkintotuomarikilpailuun osanottajia! T. hallitus

****

Yhdistys järjestää perinteisen bussikuljetuksen SAJ:n vuosikokoukseen Järvenpäähän. Lähtö on pe 23.3., vuosikokouspäivä on 24.3. ja päänäyttely sekä paluupäivä sunnuntaina 25.3. Tiedustelut ja ilmoittautumiset Risto Kuivalaiselta viim. 10.3.2018. Jäsenille matka on ilmainen, jokainen maksaa itse hotelli- ym kulunsa. Tuon päivämäärän jälkeen bussi täytetään ulkopuolisilla, joten on ehdottoman tärkeää, että teette ilmoittautumisenne viimeistään 10.3.

****

KIITOS kaikille ahkerille talkoolaisille! Lumenpudotustalkoot onnistuivat hyvin ke 3.1. 2018 paikalla oli 17 ahkeraa talkoolaista. T: Pj Seppo Soininen

Eräilta Iisalmessa 24.1. klo 18.00

Iisalmen kulttuurikeskus, Kirkkopuistonkatu 9 ke 24.1.2018, klo 18.00

Ohjelma:

18:00    Tilaisuuden avaus: Erkki Savolainen, Pohjois-Savon kennelpiiri
18:10    Metsäkanalintujen elinympäristöjen huomioiminen metsätaloudessa: Janne Miettinen, Suomen riistakeskus
19:00    Kahvitauko
19:30    Metsähallituksen Eräpalvelut ja Erävalvonta esittäytyvät: Markus Rahikainen, Metsähallitus Eräpalvelut
20:10    Ajankohtaista sudenmetsästyksestä ja metsästyslainsäädännön muutoksista: Sauli Härkönen, Suomen riistakeskus
20:40    SML:n ajankohtaiset asiat ja tilaisuuden päätössanat: Pekka Julkunen, Suomen Metsästäjäliiton Pohjois-Savon piiri

Aikataulu on viitteellinen. Tilaisuus on maksuton, kahvi omakustanteinen.

Pysäköintiohje: http://www.iisalmi.fi/loader.aspx?id=0e77114f-852d-4f68-bff4-8411352b5f19
Lisätietoja: riistasuunnittelija Matti Kervinen, 029 431 2234,  matti.kervinen@riista.fi

Eräillan järjestävät:
Pohjois-Savon Kennelpiiri ry
Suomen Metsästäjäliiton Pohjois-Savon Piiri ry
Suomen riistakeskus Pohjois-Savo

Vanhemmat uutiset

AJOK-koemateriaalin tilaaminen:
Kevama Oy, Kuopio, sovittu hinta on 0,35 € / kortti. Tilaus lähetetään sähköpostilla kirjapaino (at) kevama.fi.  Kevama laskuttaa  suoraan yhdistyksiä. Materiaalin voi tilata myös Kennelliitosta, Showlinkistä.

Palkintotuomarit ja koesihteerit Pohjois-Savossa kouluttaa:
AJOK, BEAJ Risto Kuivalainen, Riistavesi
KEAJ, Veikko Nissinen, Tuusniemi