Savon Erämessut Oy

Ajokoirayhdistyksen osasto uudistetaan tuleville messuille, tervetuloa kaikki tutustumaan ihailemaan!

Savon Erämessut Erätaika 2019 kotisivut

Messuteemana "luontoelämyksiä kaikille"

Savon Erämessut Oy järjestää joka toinen vuosi Erätaika nimeä kantavan Savon erämessut. Erämessut Oy:n omistaa kaksi pohjoissavolaista koirajärjestöä. Pohjois-Savon ajokoirayhdistys ja Pohjois-Savon pystykorvakerho. Järjestöissä on yhteensä yli 1500 jäsentä. Molemmilla yhdistyksillä on omat kiinteistöt: ajokoirayhdistyksellä Punttisilimä Siilinjärven Kuuslahdessa ja pystykorvakerholla Kirsu Siilinjärvellä. Yhdistysten jäsenet antavat mahtavan talkootyöpanoksen, yli 600 kuuden tunnin talkootyövuoroa messujen onnistumisen eteen.  Savon erämessut tukeekin nuorison ohjausta hyvien harrastusten pariin kutsumalla n. 4000 ala- asteen oppilasta opettajineen vierailulle messuille. Erätaika-messut omistaa ja järjestää Savon Erämessut Oy, jonka taustalla ja osakkeenomistajina ovat kaksi Pohjois-Savon suurinta koirayhdistystä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry 60 %:n ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho ry  40 %:n osuuksillaan. On luonnollista, että metsästyskoirat kuuluvat messuohjelmaan. Jäsenet osallistuvat aktiivisesti Erätaika -messujen rakentamiseen ja järjestelytehtäviin.

Savon Erämessut 2019

01.01.2019

Lumoudu luonnosta Erätaika 2019 -messuilla Kuopio-hallissa 26.-28.4.2019.

Savon Erämessut Oy on pakannut Kuopio-hallin täyteen kalastusta, metsästystä, retkeilyä, koiraharrastuksia, luonnossa liikkumista ja erätunnelmaa. Lapsille on oma Muksula. Eräpubissa voi pitää taukoa.

Messuviikonlopun avaa perjantaina eräseutujen ja maaseudun puolustaja Mikko Kärnä.
Upeat esiintyjät Aikakone (su) ja Kaukolasipartio (pe-la) ja juontaja-laulaja Mika Lappalainen luovat huipputunnelmaa. Mukana on myös ME-hanuristi Anssi K. Laitinen. Lapsia viihdyttää ihana ja iloinen MisseKissa (la-su)!

Hae reppuusi parhaat tarjoukset ja tärpit. Tavataan Erätaika 2019-messuilla!

Mikko Kärnä

Järjestysmiesvastaava:

Ravintolavasvaava:

Talkoolaisia kaivataan:

Rakennustalkoot alkavat tiistaina ja päättyvät maanantaina. Tiistaina ja keskiviikkona rakentamistalkoot toteutetaan klo 8 - 20 välisenä aikana ja torstaina klo 8 - 18 välisenä aikana. Ajokoirayhdistyksestä tulee saada kullekin päivälle vähintään 20 henkiläa vuoroonsa rakennustalkoisiin klo 8-20 väliseksi ajaksi (vuorot klo 8.-14. ja 14.-20.). Purkaminen toteutetaan maanantaina, kuka on tulossa maanantain talkoisiin, niin ilmoittakaa tästä Villelle ajoissa, niin hän järjestää teille messuliput jo etukäteen. Rakentamisen yhteyshenkilönä toimii Pennasen Ville, p. 0400 272311. Upottakaa Ville saapuvien puheluiden ryöppyyn!

Vartiointiin tarvitaan myös miehitystä, tätä osa-aluetta hoitelee XX

Talkoolaisten ruokahuolto ja messukahvio on ollut pääsääntöisesti Ajokoirayhdistyksen hommia, tulevilla messuilla yhdistys luopuu messukahvion pitämisestä.  Yhdistyksen tehtävänä on talkooruokailusta huolehtiminen tiistaista - maanantaihin. Työvuoro on joka päivä 6 tunnin mittainen. Talkooruokailun hoitamiseen tarvitaan Ajokoirayhdistyksestä XX työvuoroon tekijöitä jokaiselle viikonlopun päivälle (X henkilöä / vuoro). Ruoka tilataan valmiina, joten ruoanvalmistamista ei ole, ainoastaan ruokien tarjoaminen talkoolaisille. Yhteydenottoja odottelee XX.