Savon Erämessut Oy

Erämessut järjestetään seuraavan kerran keväällä 2022.

Messuilla halutaan jatkossakin tarjota messuvieraille viimeisimpiä uutuuksia niin metsästyksen, kalastuksen, retkeilyn kuin koiraharrastuksen maailmasta.

Erätaika –messujen järjestäjä on Savon Erämessut Oy, jonka omistavat Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho ry. Koira­harrastajia on yhdistyksissä yhteensä noin 1.500 ja jäsenet osallistuvat aktiivisesti Erätaika -messujen toteuttamiseen.

KIITOS!

'Savon Erämessut "Erätaika" 26.-28.4.2019
Suurkiitos kaikille Talkoolaisille! Me teimme tämän jälleen kerran! Suurponnistus onnistui erinomaisesti, yli 600 kuuden tunnin talkoovuoroa toteutui yhdessä pystykorvien kanssa! Tämä on osoitus pohjoissavolaisten koiraimmeisten talkoohengestä. Savon Erämessuilla vieraili kolmen päivän aikana yli 30 000 kävijää! Talkoolaisten yhteinen Kiitosilta järjestettiin Punttisilimässä pe 24.5. jossa suoritettiin myös talkooarpajaiset.

Savon Erämessut "Erätaika"

Savon Erämessut Oy järjestää seuraavan Erätaika nimeä kantavan Savon erämessut keväällä 2022. Erämessut Oy:n omistaa kaksi pohjoissavolaista koirayhdistystä. Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho. Yhdistyksissä on yhteensä noin 1500 jäsentä. Molemmilla yhdistyksillä on omat kiinteistöt: Ajokoirayhdistyksellä Punttisilimä Siilinjärven Kuuslahdessa ja Pystykorvakerholla Kirsu Siilinjärven Kumpusella. Yhdistysten jäsenet antavat mahtavan talkootyöpanoksen, yli 600 kuuden tunnin talkootyövuoroa messujen onnistumisen eteen.  Savon Erämessut tukee myös nuorison ohjausta hyvien harrastusten pariin. Erätaika-messut omistaa ja järjestää Savon Erämessut Oy, jonka taustalla ja osakkeenomistajina ovat kaksi Pohjois-Savon suurinta koirayhdistystä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry 60 %:n ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho ry  40 %:n osuuksillaan. On luonnollista, että metsästyskoirat kuuluvat messuohjelmaan. Jäsenet osallistuvat aktiivisesti Erätaika -messujen rakentamiseen ja järjestelytehtäviin.

Savon Erämessut 2022

01.09.2021

Tähän lisätään ensi kevään messuasiaa... seuralkaapa sivuja.

ERÄMESSUILLE TARVITAAN TALKOOLAISIA!

Pääsisitkö sinä ja saisitko koottua kavereistasi porukan alla oleviin tehtäviin. Ilmoittautukaa yhteyshenkilöille ajoissa, niin tietävät tulostanne. Muistakaa ilmoittautua vastuuhenkilön ohjeita noudattaen jo tullessanne talkoisiin, saatte tuolloin ruokaliput. Messut ovat yhdistykselle vuoden tärkein tapahtuma. Puhalletaan jälleen yhteen hiileen, niin voimme sitten iloita onnistuneista messuista, joista puhutaan taas pitkään!

Rakennustalkoot (tarve ti 30hlöä, ke 40hlöä, to 20hlöä, pe 3hlöä, la 3hlöä su 1hlöä, ma 15hlöä), ilm. Viljo Pennanen p. 0400 272311

Vartiointi ja järjestyksenvalvonta (tarve ke 8hlöä, to 10hlöä, pe 30hlöä, la 30hlöä, su 25hlöä), ilm. Tomi Laakkonen p. 045 2790906

Liikenteenohjaus (tarve pe 30hlöä, la ja su 35hlöä/päivä), ilm. Jari Tuovinen p. 040 4108482

Talkooravintola ti - ma, ilm. Ritva Holopainen p. 050 3313070

Talkoolaisten kiitosilta pidetään Punttisilimässä 24.5. klo 18.00 ruokailun ja virkistäytymisen merkeissä, mukana talkooarpajaiset

T: Hallitus

Rakentaminen:
Viljo Pennanen p. 0400 272 311

Lipunmyynti:
Liveto Group Oy

Järjestysmiehet:
Tomi Laakkonen, p.  046 279 0906

Liikenteenohjaus:
Jari Tuovinen, p. 040 410 8482

Talkooravintola:
Ritva Holopainen, p. 050 331 3070

Rakennustalkoot
alkavat messuja edeltävänä tiistaina ja päättyvät maanantaina. Tiistaina ja keskiviikkona rakentamistalkoot toteutetaan klo 8 - 20 välisenä aikana ja torstaina klo 8 - 18 välisenä aikana. Purkaminen toteutetaan messujen jälkeisenä maanantaina, kuka on tulossa maanantain talkoisiin, niin ilmoittakaa tästä Villelle ajoissa, niin hän järjestää teille messuliput jo etukäteen. Rakentamisen yhteyshenkilönä toimii Pennasen Ville, p. 0400 272311. Upottakaa Ville saapuvien puheluiden ryöppyyn!