Savon Erämessut Oy

Erämessut järjestettiin 6.-8.5.2022

Erämessun on jouduttu perumaan jo kahtena vuonna koronan takia. Messuhallitus on tehnyt päätöksen järjestää kevään messut.

Messuilla halutaan jatkossakin tarjota messuvieraille viimeisimpiä uutuuksia niin metsästyksen, kalastuksen, retkeilyn kuin koiraharrastuksen maailmasta.

Erätaika –messujen järjestäjä on Savon Erämessut Oy, jonka omistavat Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho ry. Koira­harrastajia on yhdistyksissä yhteensä noin 1500 ja jäsenet osallistuvat aktiivisesti Erätaika -messujen toteuttamiseen.

Talkoolaisarpajaisten päävoiton Tracker-tutkan voitti Kari "Juti" Juutilainen, Onnea! kuvat: Seppo Soininen

Savon Erämessut omistaa osakeyhtiö, jonka omistavat Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho, kuvassa vasemmalla Pystykorvakerhon uusi puheenjohtaja Jani Koppanen, Ajokoirayhdistyksen puheenjohtaja Seppo Soininen, uusi messupäällikkö Tapio Multasuo sekä messuhallituksen puheenjohtaja Tapio Tolppanen.

Messutalkoolaisten Kiitosilta pidettiin Kirsussa. Kiitos kaikille ahkerille talkoolaisille!

KIITOS!

'Savon Erämessut "Erätaika" 26.-28.4.2019
Suurkiitos kaikille Talkoolaisille! Me teimme tämän jälleen kerran! Suurponnistus onnistui erinomaisesti, yli 600 kuuden tunnin talkoovuoroa toteutui yhdessä pystykorvien kanssa! Tämä on osoitus pohjoissavolaisten koiraimmeisten talkoohengestä. Savon Erämessuilla vieraili kolmen päivän aikana yli 30 000 kävijää! Talkoolaisten yhteinen Kiitosilta järjestettiin Punttisilimässä pe 24.5. jossa suoritettiin myös talkooarpajaiset.

Savon Erämessut "Erätaika"

Savon Erämessut Oy järjestää seuraavan Erätaika nimeä kantavan Savon erämessut keväällä 2022. Erämessut Oy:n omistaa kaksi pohjoissavolaista koirayhdistystä. Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho. Yhdistyksissä on yhteensä noin 1500 jäsentä. Molemmilla yhdistyksillä on omat kiinteistöt: Ajokoirayhdistyksellä Punttisilimä Siilinjärven Kuuslahdessa ja Pystykorvakerholla Kirsu Siilinjärven Kumpusella. Yhdistysten jäsenet antavat mahtavan talkootyöpanoksen, yli 600 kuuden tunnin talkootyövuoroa messujen onnistumisen eteen.  Savon Erämessut tukee myös nuorison ohjausta hyvien harrastusten pariin. Erätaika-messut omistaa ja järjestää Savon Erämessut Oy, jonka taustalla ja osakkeenomistajina ovat kaksi Pohjois-Savon suurinta koirayhdistystä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry 60 %:n ja Pohjois-Savon Pystykorvakerho ry  40 %:n osuuksillaan. On luonnollista, että metsästyskoirat kuuluvat messuohjelmaan. Jäsenet osallistuvat aktiivisesti Erätaika -messujen rakentamiseen ja järjestelytehtäviin.

Savon Erämessut 2022

01.09.2021

Tähän lisätään ensi kevään messuasiaa... seuralkaapa sivuja.

ERÄMESSUILLE TARVITAAN TALKOOLAISIA!

Pääsisitkö sinä ja saisitko koottua kavereistasi porukan alla oleviin tehtäviin. Ilmoittautukaa yhteyshenkilöille ajoissa, niin tietävät tulostanne. Muistakaa ilmoittautua vastuuhenkilön ohjeita noudattaen jo tullessanne talkoisiin, saatte tuolloin ruokaliput. Messut ovat yhdistykselle vuoden yksi tärkeinmmistä tapahtuma. Puhalletaan jälleen yhteen hiileen, niin voimme sitten iloita onnistuneista messuista, joista puhutaan taas pitkään!

Rakennustalkoot  (tarve ti 20 hlöä, ke 20 hlöä, to 20 hlöä, pe 10 hlöä, la 3 hlöä, su 3 hlöä, ma 15 hlöä), ilm. Viljo Pennanen p. 0400 272311

Vartiointi, vain kortilliset (tarve 90 vuoroa), ilm. Tomi Laakkonen p. 045 2790906

Siivous (tarve 29 vuoroa), ilm. Heikki Hartikainen, p. 044 321 3236

Liikenteenohjaus (tarve 21 vuoroa), ilm. Markku Timonen, p. 0500 793 846

Talkoolaisten kiitosilta pidetään xx  ruokailun ja virkistäytymisen merkeissä, mukana talkooarpajaiset

T: Hallitus

Rakentaminen:
Viljo Pennanen p. 0400 272 311

Järjestysmiehet:
Tomi Laakkonen, p.  045 270 906

Liikenteenohjaus:
Markku Timonen, p. 0500 793 846

Siivous
Heikki Hartikainen, p. 044 321 3236

Talkoisiin tulijoille Rakentaminen alkaa messuja edeltävänä keskiviikkona ja päättyy messujen jälkeisenä maanantaina. Keskiviikkona rakentamistalkoot toteutetaan klo 8 - 20 välisenä aikana ja torstaina klo 8 - 18 välisenä aikana. Purkaminen toteutetaan messujen jälkeisenä maanantaina, kuka on tulossa maanantain talkoisiin, niin ilmoittakaa tästä Villelle ajoissa, niin hän järjestää teille messuliput jo etukäteen.

Upottakaa vastuuhenkilöt saapuvien puheluiden ryöppyyn!