Koekausi 2023-2024

AJOK Koepöytäkirjojen tarkastaja:
Esko Itkonen, Heinävesi

KEAJ, IAJOK Koepöytäkirjojen tarkastaja:
Jari Vaarila, Kankaanpää

Koiratietokantaan on tallennettu henkilöiden sähköpostiosoitteet, teidän ei tarvitse osoitetta lisätä kokeita pitäessänne.

Vuoden 2023 joukkueenjohtajat:

Tuovinen Lea, Kurolanlahti

KEAJ
Kuivalainen Risto, Riistavesi
Leinonen Tarmo, Laukaa (Keski-Suomen Kennelpiiri)

IAJOK
Kuivalainen Risto, Riistavesi
Leinonen Tarmo, Laukaa (Keski-Suomen Kennelpiiri)

====

Kokokauden kokeet

AJOK 20.8.2022-28.2.2023, , kokokauden koe, järj. Pohjois-Savon kennelpiiri r.y., ilm. . Osm. 20,00€ FI03 5482 3720 0031 85 viite 2309. Lisät. Ilmoittautuminen edellisenä päivänä ylituomarille. Kokeita ottavat vastaan Pohjois-Savon Kennelpiirin alueen ylituomarit, jotka löytyvät osoitteesta: https://www.kennelliitto.fi/yhteystiedot/ylituomarit.

KEAJ 20.8.2022-28.2.2023, , Kokokauden koe, järj. Pohjois-Savon kennelpiiri r.y., ilm. . Osm. 20,00€ FI03 5482 3720 0031 85 viite 2338. Lisät. Ilmoittautuminen edellisenä päivänä ylituomarille. Kokeita ottavat vastaan Pohjois-Savon Kennelpiirin alueen ylituomarit sekä Tarmo Leinonen Keski-Suomesta kennelpiirin länsiosissa (mm. Vesanto), tuomarit löytyvät osoitteesta: https://www.kennelliitto.fi/yhteystiedot/ylituomarit.

IAJOK 20.8.2022-28.2.2023, Kokokauden koe, järj. Pohjois-Savon kennelpiiri r.y., ilm. . Osm. 20,00€ FI03 5482 3720 0031 85 viite 2341. Lisät. Kokeeseen ilmoittaudutaan sähköisesti edellisenä päivänä ao. linkkiä hyväksi  käyttäen https://koiratietokanta.fi/pitkakoe Kokeita ottavat vastaan Pohjois-Savon Kennelpiirin alueen ylituomarit sekä Tarmo Leinonen Keski-Suomesta kennelpiirin länsiosissa (mm. Vesanto), tuomarit löytyvät osoitteesta: https://www.kennelliitto.fi/yhteystiedot/ylituomarit.

Ylituomarit löytyvät täältä https://www.kennelliitto.fi/yhteystiedot/ylituomarit.
Kokokauden kokeiden ohjeet löytyvät täältä: http://www.pohjois-savonkennelpiiri.fi/fi/page/93

KARH karhunhaukun taipumuskokeet

Kokokauden mittaiset kokeet (järj. Pohjois-Savon Kennelpiiri ry)Kokokaudenkokeisiin ilmoittautuminen on muuttunut kokonaan sähköiseksi, muulla tavalla ei voi ilmoittautua kokokauden kokeeseen. Ennen ilmoittautumista tulee aina soittaa vastaanottavalle ylituomarille ja sopia käytännön järjestelyistä. Tämän jälkeen koiranohjaaja kirjautuu osoitteeseen https://koiratietokanta.fi/pitkakoe ja ilmoittaa koiransa kokokauden kokeeseen. Sähköinen ilmoittautumien luo samalla ylituomarille koelinkin, jonka kautta hän tallentaa koetapahtuman.

Osallistumismaksu tulee olla maksettu ennen koiran koettelua. Kuitti esitetään ylituomarille. Muistakaa käyttää maksussa viitenumeroa.

KOKEET KAUDELLA 2023-2024

Löytyvät Kennelliiton koekalenterista

Kiertopalkintosäännöt

Tärkeitä linkkejä:

Tulokset

Koeasiat

Valionarvosääntö

Suomenajokoira ja muut korkeajalkaiset ajokoirat

FI MVA
1 x AJOK-1 tai 1 x KEAJ-1 Siirtymäkauden aikana hyväksytään ennen 1.8.2002 saavutettu ajokokeiden tai ketunajokokeiden AVO-1 tulos.

FI KVA
4 x AJOK-1 saavutettuna vähintään kahden eri koekauden aikana. Yksi koekausi on metsästys-vuosi 1.8.- 31.7. Käyttövalion arvoon oikeuttavia tuloksia on oltava vähintään kaksi paljaalta maalta ja yksi lumikeliltä. Käyttövalion arvoon hyväksytään yksi AJOK-1 palkinto koko koekau-den kestävästä kokeesta tai ennen 1.8.2016 saavutetusta kahden viikon kokeesta. (Valt. 29.5.16)

FI KVA-K
4 x KEAJ-1 saavutettuna vähintään kahden eri koekauden aikana. Yksi koekausi on metsästys-vuosi 1.8.- 31.7. Käyttövalion arvoon hyväksytään yksi KEAJ-1 palkinto koko koekauden kestä-västä kokeesta tai ennen 1.8.2016 saavutetusta kahden viikon kokeesta. (Valt. 29.5.16)

TÄHTIVALIO
Tähtivalion arvo anotaan SAJ:n hallitukselta. Käyttövaliokoiran on saavutettava AJOK1 tulokset peräkkäisinä päivinä kaksi kertaa. Jotta hakemus tulee käsiteltyä mahdollisimman pian, liitä kopiot koepöytäkirjoista. Muutoin järjestö odottaa viralliset tulokset.