AJOK Piirinmestaruuskokeet 2021

Julkaistu 19.06.2021

KILPAILUKUTSU:

2.10.2021 Siilinjärvi, Siilinjärvi, , järj. Pohjois-Savon ajokoirayhdistys ry, ylit. Remes Jouni, ilm. 27.8.-27.9. Soininen Seppo, p. 0505610743, seppojuha-ni.soininen@gmail.com. Osm. 100,00€ FI32 5482 3720 0077 07. Raj. osanotto. Etusija nimetyillä roduilla: SAJ:n rodut, Muu määrää koskeva rajoitus - piirinmesta-ruuskoesääntöjen edellyttämäoikeus osallistua: AJOK. Lisät. Kaksipäiväisen ko-keen ensimmäinen päivä.

3.10.2021 Siilinjärvi, Punttisilimä, , järj. Pohjois-Savon ajokoirayhdistys ry, ylit. Re-mes Jouni, ilm. 27.8.-27.9. Soininen Seppo, p. 0505610743, seppojuha-ni.soininen@gmail.com. Raj. osanotto Etusija nimetyillä roduilla: SAJ:n rodut, Muu määrää koskeva rajoitus - piirinmestaruuskoesääntöjen edellyttämä oikeus osallistua: AJOK. Lisät. Kaksipäiväisen kokeen toinen päivä.

Aikaisemmat Piirinmestaruuskokeet:

Piirinmestaruuskokeen muistoja 2015

Piirinmestaruus 2014 kuvamuistot

AJOK Piirinmestaruuskoe

Piirinmestaruuskoe:

• Osallistujan on oltava SKL-FKK:n tai kennelpiirin jäsenyhdistyksen jäsen; osallistumisoikeus kokeisiin on jokaisella ilmoittautumishetkellä (viimeinen ilmoittautumispäivä) piirin alueella vakinaisesti asuvalla omistajalla riippumatta hänen edustamansa yhdistyksen kotipaikasta.

• Useamman omistajan koira osallistuu sen omistajan kennelpiirin mestaruuskokeeseen, jonne koira on pääasiassa sijoitettu.

• Koira voi osallistua vuosittain vain yhden kennelpiirin mestaruuskokeeseen.

• Piirinmestaruuskokeeseen osallistuvan koiran tulee olla palkittu koiranäyttelyssä 15 kk täytettyään vähintään laatumaininnalla hyvä tai laatuarvostelun 2. palkinnolla.

• Kokeeseen on osallistumisoikeus kaikilla SAJ:n roduilla.

• Piirinmestaruuskoe järjestetään ajokoesääntöjen kohdan 12 mukaisena ajokoetapahtumana. Piirinmestaruuden voittaa korkeimman yhteispistemäärän saavuttanut koira. Tasatuloksen sattuessa parhaat yhteenlasketut ansiopisteet saavuttanut koira on piirinmestari. Jos tämän jälkeen ollaan tasapisteissä, paremman palkintosijaan oikeuttavan tuloksen saavuttanut koira on piirinmestari. Mikäli tämänkin jälkeen ollaan tasatilanteessa, voittajan ratkaisee arpa. Muiden sijoitusten tasatulosten kohdalla noudatetaan tätä ratkaisumallia. Kokeessa noudatetaan kaikilta osin Suomen Kennelliitto ry:n vahvista¬mia AJOK-kokeen sääntöjä. Koe koostuu kahdesta yksipäiväisestä kokeesta.

Lisäohje osallistumisesta suomenajokoirien Kilvan Idänlohkon karsintakokeeseen:

• Samana viikonloppuna Piirinmestaruuskokeen kanssa pidetään súomenajokoirien Kilvan Idänlohkon karsintakoe.

• Koe koostuu kahdesta yksipäiväisestä kokeesta.

• Koiran on osallistuttava molempien päivien ajokokeeseen.

• Idänlohkon valintakokeeseen jatkaa kolme kahden päivän parhaan yhteispistemäärän saavuttanutta suomenajokoiraa.

• Seuraavat koirat toimivat sijoituksensa mukaisessa järjestyksessä varakoirina.

Säännöt löytyvät täältä Säännöt
Ketunajon PM-kokeista löydätte tietoa Revonsilimä

AJOK Piirinmestaruuskoe

Piirinmestaruuskoe:

• Koira voi osallistua vuosittain vain yhden kennelpiirin mestaruuskokeeseen.

• Kokeeseen on osallistumisoikeus kaikilla SAJ:n roduilla.

Lisäohje osallistumisesta suomenajokoirien Kilvan Idänlohkon karsintakokeeseen:

• Koe koostuu kahdesta yksipäiväisestä kokeesta.

• Koiran on osallistuttava molempien päivien ajokokeeseen.

Säännöt löytyvät täältä Säännöt
Ketunajon PM-kokeista löydätte tietoa Revonsilimä