Kutsukilpailu Kalakukkoajot

Kalakukkoajot perustettiin vuonna 1990. Tämänvuotinen koe oli järjestyksessään 26. Kerran koe on peruttu huonojen kelien vuoksi ja toisen kerran Kilvan järjestelyvastuun vuoksi.

Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys ry järjesti Kalakukkoajot 23 kertaa kansainvälisenä kokeena. Koska koe halutaan säilyttää yhä kutsukilpailuna mm. perinteiden vuoksi, vuodesta 2018 alkaen koe pidetään ilman KV-statusta. Kennelliitto on tarkentanut kansainvälisten kokeiden puoltamisohjeitaan ja Kalakukkoajot, yhden rodun kutsukilpailuna, ei tätä täyttänyt. Luulemme, ettei tämä vaikuta kokeen imagoon. ”Kalakukkoajot”  ajetaan edelleenkin Kilvan kanssa samaan aikaan, isäinpäivänä ns. varjokilpana.

Jaettavat kiertopalkinnot:

Kalakukkoajoihin kutsun saavat perinteisesti seuraavat yhdistykset:

Kainuun Ajokoirayhdistys ry
Keski-Pohjanmaan Ajokoirakerho ry
Keski-Suomen Ajokoirayhdistys ry
Lapin Ajokoirayhdistys ry
Pohjois-Karjalan Ajokoirayhdistys ry
Pohjois-Pohjanmaan Ajokoirakerho ry
Satakunnan Ajokoiramiehet ry
Suur-Savon Ajokoiramiehet ry
Isäntänä toimii Pohjois-Savon Ajokoirayhdistys

Kalakukkoajot 2021

Julkaistu 19.06.2021

KILPAILUKUTSU:

13.11.2021 Siilinjärvi, Punttisilimä, , järj. Pohjois-Savon ajokoirayhdistys ry, ylit. Hotakainen Terho, ilm. 8.10.-8.11. Karppinen Matti, p. 050-361 1391, maheil@outlook.com. Osm. 100,00€ FI32 5482 3720 0077 07. Raj. osanotto. Koiramäärää koskeva rajoitus: Kutsukilpailu suomenajokoirille. Lisät. Kaksipäiväisen kokeen ensimmäinen päivä.

14.11.2021 Siilinjärvi, Punttisilimä, , järj. Pohjois-Savon ajokoirayhdistys ry, ylit. Hotakainen Terho, ilm. 8.10.-8.11. Karppinen Matti, p. 050-361 1391, maheil@outlook.com. Raj. osanotto Koiramäärää koskeva rajoitus: Kutsukilpailu suomenajokoirille. Lisät. Kaksipäiväisen kokeen toinen päivä.

Aikaisemmat Kalakukkoajot:

Kalakukkoajot 2017 kuvamuistot

2016 kuvia

2014 kuvia

2013; kuvia

2012; kuvia

Kuvamuistoja vuosien varrelta

Kalakukkoajot 2017 kuvamuistot

YHTEISTYÖSSÄ:

Kuvahaun tulos haulle tracker supra

Kuvanlähde: Meripojan kennel

Punttisilimän osoite on:
Marjomäentie 312, 71840 KUUSLAHTI

Kiertopalkinnot:

HAUKKUPYTTY
Ruskametsän-kennel, om. Markku Ekonoja on lahjoittanut kiertopalkinnon, joka jaetaan kokeen parhaalle haukkujalle. Kiitos Markulle lahjoituksesta!

Vanhoja tuloksia